mandag 9. februar 2015

-Mandag!!


Det er mandags-stemning på blogglista mi i dag. Den preges nemlig av overskrifter som: -Ny uke, nye mål!  -New week, new goals!

Jada, det er motiverende med mandager, nye uker og nye begynnelser. Og jeg blir såklart inspirert til å sette meg noen mål sjøl også. Jeg har igrunn ikke tenkt over hvor motiverende det er å ha andre mål enn kun vektnedgangen å fokusere på. Derfor prøver jeg meg nå med en plan for treninga denne uka. Håper det gjør det lettere å komme seg i gang, når jeg allerede vet hva jeg skal trene ;) 





Ble greit fornøyd med planen for denne uka :) -Tenkte først å sette opp aktivitet hver dag, men fant ut det er lurt å ha ett par dager "fri". Starter jeg for hardt nå faller jeg vel bare av lasset (igjen... ), og det er nettopp den "trenden" jeg vil unngå ved å ha en plan å følge. 

Mer konkrete mål synes jeg er vanskelig å sette for treningen nå... Trener jo ikke på helsestudio, så bruker kun kroppsvekt og strikk på styrketreninga, og har div dvder til hjelp... Prøver å finne et opplegg på styrketreninga som jeg liker, og kan holde meg til over en tid, for å lettere se forbedringer (antall reps jeg klarer f.eks), men har ikke funnet det ideelle synes jeg... Kanskje jeg skulle sette sammen mitt eget, ta litt herfra og litt derfra så jeg dekker alle de store muskelgruppene? Vil ikke ha med for mange øvelser heller, da blir det bare uoversiktelig... 
   Kondisjonstreningen syns jeg er grei, mølla mi har mange intervallprogrammer liggende inne som jeg syns funker bra å bruke :) Er været bra og temperaturen greit er det veldig godt å komme seg litt ut, så da blir det tur på skia eller beina. -Det håper jeg jo det blir utover nå :)



@-->---


Kostholdet er vel det minste problemet nå, bare jeg ikke gir etter for det berømte "suget" som kommer over meg fra tid til annen... Der har jeg en plan eller fler for å ikke ramle i den fella (igjen...); 
-Kjenne etter, er jeg egentlig sulten nå...?
-Tenke alternativt, ta heller en kopp te, et glass vann etc..
-Ikke kjøpe sukkerfri tyggis/pastiller, er redd jeg aldri blir kvitt "suget" om jeg stadig putter slikt i munnen..
-Spise nok til måltidene, så jeg ikke blir småsulten på kvelden...
-Gå og legge meg, "sug" på kvelden betyr ofte at jeg egentlig bare er sliten og heller bør komme meg under dyna...

Har også kommet over flere fb-grupper for oss lavkarbere, der er det masse inspirasjon og tips, akkurat det jeg trenger når jeg holder på og miste fokus. -Så jeg føler meg godt forberedt ;) 


   Godt mulig dette er et kjedelig innlegg å lese, men for meg er det fint å kunne lage en plan, og få skrevet ned litt tanker rundt dette her. Jeg går jo bare her hjemme for tiden, og trenger noe "meningsfylt" å fylle dagene med.
 -Og hva er vel mer meningsfylt enn å ta vare på sin egen helse? Det er jo mitt eget ansvar det, og jeg kjenner det veldig godt på både kroppen og humøret når jeg gjør en liten innsats :) Jeg kommer til å gjøre det til mitt lille prosjekt frammover nå, å få rutiner på treningen og kostholdet. Kanskje må ukeplanen justeres litt, og helt sikkert varieres etterhvert, men aller først må jeg se hvordan den fungerer som den er og det starter jeg med i dag. Det er jo tross alt mandag... ;) 



Ønsker deg også ei fin uke, og håper du får det du ønsker ut av den ;) 

Motivert Ingrid-klem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar