søndag 4. januar 2015

★ Strikke-drømmer for 2015 ★


Strikkeåret 2014 er historie, nå må man se frammover. Strikkeåret 2015 er allerede godt i gang for mange, meg sjøl inkludert ;) Da alle julegavene var ferdige og pakket inn ble jeg skikkelig rastløs; hva i alledager skulle jeg finne på nå??? Kjente nesten panikken ta meg en liten stund der første juledag... Himmel og hav, ikke ha noe prosjekt på gang er visst et skikkelig mareritt for meg.. Trudde jeg skulle slappe av og ikke gjøre noe særlig håndarbeid i jula jeg, så feil kan man ta... ;) 
   Etter å ha tittet litt på nettet er jeg nå proppfull av inspirasjon til videre strikkeprosjekter. Men jeg kan jo ikke lage alt på en gang, og må prioritere litt... Med masse romjuls-salg på garn og litt restegarn (som jeg har måttet kjøpe mere av, slår aldri feil), er jeg heldigvis ikke arbeidsledig på en liten stund ;) 

Har en (snart ferdig) bunning på pinnene nå, og bare garnpakka mi kommer starter jeg på et litt større prosjekt også. -Klarer nesten ikke vente :)




Har begynt å tenke/drømme om videre prosjekter... I fjord ble det mest små-ting, sokker og sånn ser jeg. I år har jeg veldig lyst på å lage litt større ting, gensere, og kanskje et pledd? Det har jeg drømt om lenge, og jeg føler meg veldig klar for det nå. Prosjekter som varer litt lenger, og som man og har mer glede av (tror jeg). Må nok handle mer garn veldig snart (ha ha), kanksje på tide og få en skikkelig oversikt over hva jeg egentlig har liggende og? 

Drømmeprosjekter for 2015:

☆ ULLBUKSE
-Til meg selv, det har jeg drømt om i årevis, tenk så herlig... :) Klarer ikke bestemme meg for mønster da, lyst på fana "dress" evt bukse & genser... En gang i framtiden ;) 

☆ JULETEPPE
-Veldig lyst å strikke et pledd (eller fler) til sofaen, gjerne ett litt julete i ruter. Fins jo mye fint, har sett med "blokker" i ulike mønstre, sikler litt etter det...

☆ STRØMPEBUKSE TIL JENNY
-Lillegull fryser lett på føttene, så kanskje jeg kunne strikke ei litt varmere strømpebukse til å ha når hun skal ha kjole nå i vinter?...

☆ TOVET VESKE
-Så ei fin ei på Drops-sidene... 

☆ MØNSTERSOKKER/JULESOKKER
-Her tenker jeg hovedsaklig til julegaver, men hvem vet, må sikkert ha litt nytt sjøl etterhvert ;) Har også lyst å strikke mer mønster-votter, det er så gøy :)

☆NANCY-GENSER
-Synes disse er så fine, rundfelling og fint mønster :) Ulempen er at "alle" strikker sånne, men pytt... Jeg vil og ha... -Og en Marius, -og en Fana.. He he.

FLETTE-GENSER
-Litt sånn lett og luftig, ser så mange fine rundomkring :)

TREKK TIL PUTENE I SOFAEN
-Har drømt om Fana-puter til sofaen i flere år nå, kanskje påtide og gjøre noe med den drømmen...? På litt tykkere pinner, med litt tykkere garn... 

PONCHO
-I flettestrikk, eller kanskje Marius..? -JATAKK til begge deler egentlig ;)

KLUTER
-De er så fine, og visstnok enkle å strikke.. Og en smule vanedannende, tør jeg egentlig begi meg ut på det tro...?

UFOER...
-Jeg har visst fortsatt et par ufoer som begynner å bli skikkelig modne nå.. :p Jeg trur (vet) at jeg ikke er den eneste som har slike liggende, det har vel igrunn alle som strikker, hekler eller syr.. -Men jeg er så lei av det. Nå vil jeg bli ferdig med de, og prøve så godt jeg kan å ikke lage meg nye. AMEN. 





Klemmer fra Ingrid

@-->---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar